Så kom dagen….

Tillbaka på jobbet efter helgen var ju lite av en kontrast men jag trivs toppen på jobbet och det är bara kul att styra österut på E22an på morgnarna. Det var en ännu större kontrast för Martin och Marie, som inte reser på bröllopsresa just nu.

Mitt jobb ligger på Verkö i Karlskrona och man hör ju att det är en ö. 🙂  Färjorna till Polen plus en massa fraktbåtar syns hela tiden vid slutet av vägen. I det här huset jobbar jag. Alla utom ledningsgruppen sitter i öppna landskap, men de har glasväggar. Jag älskar det och delar bordgrupp med två som har likadana jobb som jag men mot varsitt av de andra affärsområdena, och så en till kollega som är webstrateg. Utöver det här huset finns en produktionsdel och en egen stor byggnad med alla som jobbar med logistik, kvalitet, lager och en massa saker kring produkterna.

image

En som hette Mikael Blomqvist uppfann den slags tätningsprodukt som allt bygger på och det finns många fina historier om honom. Numera är det andra ägare men han är väldigt delaktig fortfarande. Här syns en del av lagret och ett stort rum där många kan få plats.  En gång i månaden håller vdn informationsmöte där för alla anställda.

image

Min chef hade skrivit och frågat om vi kunde äta lunch på fredagen, men då skulle ju jag vara i Borlänge. Det är inte riktigt likt honom så jag förstod att det var något i görningen. Vi bestämde måndag istället. Då packade hela avdelningen, vi var nog 12 som kunde följa med, in sig i några bilar och åkte in till Karlskrona. Där blev vi bjudna på lunch och så uppvaktade de mig lite i förskott till mina 50 år. Av kollegorna fick jag en fin ljuslykta och av företaget fick jag ett presentkort på BigTravel – jättefint och generöst!

Här får jag en present och några ord av min chef Ola. Det var så fint och rart och gott och trevligt. De sjöng också.

image

På måndag kväll var jag och fick mina ögonbryn fixade, det är så skönt. Jag köpte en present till mig själv – en jätteskön kräm som jag har fått prover på tidigare. Simona som äger salongen och jag hade som vanligt väldigt trevligt och roligt, och hon tyckte det var jättekul att se bilder på barnen från bröllopet och så på brudparet.

image

Och så var det plötsligt dags för mig att fylla 50! Jag fick ju en riktig bonus tack vare att de gifte sig nu, så jag fick träffa hela familjen i helgen. Jag vaknade glad och helt krisfri på min födelsedag. Jag svängde förbi gamma Annies konditori som nu visst heter typ Roccos. Jag köpte macarons i fyra färger och bjöd min avdelning på fika på eftermiddagen.

image

Gustaf kom med tåget på eftermiddagen och när jag körde in i stan hittade jag honom när han stod och pratade med kära vännen Cecilia. Så då blev det kramar – många kramar just nu. Mysigt! Vi åkte och hämtade blommor som de hade ringt om – jag var ju inte hemma på dagen så inget blombud kunde köra hem till mig.

Vi drack champagne på balkongen, otroligt vilket födelsedagsväder. Rena sommaren hela september hittills.

image

Jag hade fått rara kort och blompresentkort – nu kan det blomma här i höst! Och kära Gitte kom med rosor, rosa bubbel och ett par fina trosor, haha, fina och sköna. Jag hade fått fantastiska blommor av den nygifta familjen och av mitt jobb. Jag ska ta lite bättre bilder på dem.

image

image

Vi satt ute och pratade och även i telefon med Lovisa. Underbart kul att Gustaf var hos mig. Alltså – oj vad jag är glad över att jag också har det så kul och trevligt ihop med mina barn! Oslagbart! I somras sa Lovisa – Mamma, jag älskar att hänga med dig! Det tänker jag på om jag är torr i ögonen och behöver bli lite tårögd.

image

Vi gick till Brasseriet och beställde musslor. Innan de kom in mumsade vi på oliver och tryffelchios. En vän till mig var där och åt så då blev det fler kramar med en fin Annica.

image

Jag köpte två par lite roligare läsglasögon i Borlänge. Till bröllopet hade jag skrivit mina stödord på rosa papper med silvedekorationer så därför valde jag bl a de här som jag sedan hade med mig på bröllopsmiddagen.

image

Vi hade jättetrevligt innan vi traskade hemåt i den nu helt mörka kvällen.

image

Karlshamn by Night.

image

image

image

Det var inte bara jag som var glad över att Gustaf var på besök.

image

Och nu har jag avverkat min första dag som 50-åring. En utmärkt dag! Kul på jobbet med marknadsföringsfix mot bl a Tyskland, Singapore, Spanien, Japan och Finland. Ihop med några av mina närmaste kollegor, idag en från Holland och för säkerhets skull är två av mina närmaste typ sju i ena arbetsgänget från USA. Love it!

Man får en betald ledig dag på sin 50-årsdag men eftersom jag inte visste om det så sa Personal att jag kan ta permission någon annan dag istället. Tänk så bra.

Efter jobbet gick jag och Gitte en promenad. Hon är förkyld igen, och jag är lite småsnuvig, men jag tror egentligen bara det är av ACn i bilen och på jobbet. Så vi gick inte i full fart men en jättefin runda i skogarna runt henne.

På hemvägen såg jag månen som ska var full i morgon säger mamma. Den var så fin men som vanligt så väldigt svår att fånga på bild. Här över Ingo-macken vid Servus, haha.

image

 

 

 

Leave a Reply

