Vilken kärlek

På torsdagskvällen efter jobben körde jag och Gustaf till Borlänge. Precis vid midnatt rullade vi in i Halvarsgårdarna. Vi smög in och la oss och sov hos min bror. På morgonen åkte brorsönerna till skolan och Marie, min fina svägerska, kom upp. Vi åt frukost och sedan kom in bror Martin och Gustaf också upp. Mysigt med familjefrukost, det är inte var dag.

Jag tog massor av bilder när vi började greja i den jättestora loge på Tyllsnäs udde där det nämligen skulle bli bröllop och bröllopsfest. Det såg ut som om de bilderna laddades upp men det gjorde de visst inte, och i den telefonen jag tog bilderna med kan jag inte lagra så mycket. Så de bilderna har jag tyvärr inte kvar. Jaja.

Men vi förvandlade en i sig väldigt fin stor men tom loge till bröllopsfestlokal. Så kul att greja tillsammans med Martin, Marie och deras söner och vänner. Jag knöt 80 fleecefiltar på stolar, så där är jag numera expert. Kära besvär. Så fredagen var fixig och familjekär. Trähjärtat med bordsnumret är nog gjort av vår pappa.

image

På lördag förmiddag gjorde jag lite ärenden, som att köpa strumpor till min bror och vattenfast mascara till mig och min dotter Lovisa. Jag fick äran att hämta brudbuketten. Den åkte tryggt och säkert i bilen i en silverfin kartong som rara Sara som har blomsteraffären i Kvarnsveden hade ordnat.

image

När jag lämnade buketten fick jag en liten kik på hårfixet.

image

För brudparet och mina barn som var tärna och marskalk var det påklädning och fotografering som gällde under tidig eftermiddag. Jag åkte ut till Tyllsnäs och var med och fixade det sista.

Gästerna kom och jag skulle vara Toastmadame, så jag försökte hinna hälsa på alla och så lotsa ner dem till udden där det skulle bli vigsel.

image

 

Och så kom de.

image

Ceremonin var så fin och så mycket Martin och Marie. Kicki Bergsten som vigde dem har vi känt i alla år, t ex lärde hon mig simma i Sellnässjön när jag var 5 år. Hon är en dans- och teaterprofil,  och bredvid all dans och revy så driver hon också Borlänges motsvarighet till Glada Hudik. Hon var så härlig och det var så väldigt fint att träffa henne. Min pappa tyckte också väldigt mycket om henne.

image

Det äkta paret skålar i sluttningen ner mot Dalälven.

image

 

Mina älskade barn!

image

image

Och här är de med sina kusiner, som nu har gifta föräldrar……

image

 

Det är ju helt omöjligt att inte se hur lycklig min och Martins mamma är här!

image

Min ena skatt och jag. ❤

image

 

Vi fick en stor överraskning – en flyguppvisning med hisnande loopingar och annat. Helt fantastiskt!! Jag har dock inte bra bilder, men det var sjukt härligt! Min bror flyger.

Dags för bröllopsmiddag.

image

Under middagen höll jag lite ordning på tal och andra saker. Så då tog jag inga bilder.

Nästan. En väldigt god buffé. En fin Åsa som jag inte lyckades fånga på bild, och två toppentjejer fixade allt så bra. Och buffén var från det jag kallar travrestaurangen. Nostalgi för mig – jag jobbade där från nian tills jag flyttade från Borlänge, en gång i veckan. Det var hela min ekonomi då plus att jag lärde mig massor.

Mums!

image

image

Marie ( Sandnabba) önskade välkommen och “lämnade över kvällen” till mig. Tänk att de kände att de ville ge mig det förtroendet. Jag blir gråtfärdig igen nu när jag tänker på det.

Jag inledde med lite ordningsregler kring toaletter och rökning, plus med att berätta att gästerna inte skulle tveka att fråga mig om de behövde något – som hårspray, skavsårsplåster, halsbrännetabletter, klisterrulle, nagellack till strumpbyxorna, tuggummi, läsglasögon, deodorant, tamponger, något lugnande, stör-ej-skylt och/eller kondomer. Jag visade upp allting och det blev lite lättsam stämning vilket var syftet. Hehe.

Rara och kul tal blandat med god buffé och vin, öl eller annan dryck. Många skratt och lika många tårar och några kul lekar. Vilka fina gäster!

Makalöst vacker bröllopstårta i ton med allt annat. Och den var så god!

image

Man kan ju inte säga annat än att de är bra på att samarbeta efter 25 år : )

image

Å jag riktigt ser hur glada de är! Fina Martin och Marie! Och så har hon så otroligt snygga armar!

image

Och aldrig trodde jag väl att jag skulle få se min bror dansa vals! Det gick alldeles utmärkt och så titta bara vilken vacker håruppsättning Marie hade!!

image

Vi dansade till klockan 3, otroligt kul! DJ’n var en go kille 50+ , Silver, och han var så trevlig. Tre år äldre än jag så jag har säkert hunnit dansa till hans musik många gånger när jag var runt 18. Haha. Kul kul, och dessutom hade han haft mamma som lärare.

Jag ska fylla år i veckan och det hade det skvallrats om, så DJ Silver ordnade så att alla sjöng för mig. Maffigt! Och oväntat vacker skönsång, det tyckte DJn också. Väldigt fint, som en vältrimmad kör. Märkligt vacker, och jag blev jätteglad!

När jag styrde Opeln till Hotell Galaxen vid halvfyratiden på morgonen med två glada barn som passagerare var jag så himla glad!

Nästa morgon åt vi frukost med min kusin Carolina och hennes toppenkille till man, som jag inte hade träffat – de bor i Finland. Märkligt att sitta med dem någon timme, väldigt fint för mig.

Jag och barnen tittade in till mamma en timme, också alltid så skönt. Vi åkte ut till Tyllsnäs och kikade in hos de nu äkta makarna som sovit där ute. Deras fina vänner Maria och Stefan var också där, de hade sovit i sin båt.

Sedan sa vi hej då till  våra kära för den här gången och till Tyllnäs Udde.

image

image

Lovisa stannade hos sin mormor en natt, och jag och Gustaf styrde bilen söderut.

Jag ska INTE berätta hur det var när jag missade Drive-In-beställnings-mikrofonen på McDonalds i Mjölby………Det var INTE jag som stannade bilen och kröp tillbaka och försökte beställa i alla fall och hela kön såg. Eller som tillslut fick krångla sig ut med bilen mellan dubbla köer utan att betala för att sedan lomma in i restaurangen och beställa. J

Jag tror aldrig jag sett eller hört Gustaf skratta så mycket.

Leave a Reply

