Berikat liv

Vilka vänveckor jag har just nu. Vänner som jag pratar med, skrattar med, som jag tröstar och peppar, som peppar mig, som jag tränar med, skriver med, vänner som vill prata om sin business, sina flytter och kärlekar och avslutade kärlekar, vänner som ger mig hejarop, som kramar mig, en del mer än andra ; ) Vänner som vill träffas, några som har flyttat riktigt långt och ändå vill träffas, nya vänner som kommer till, gamla fördjupas eller bara lever på helt fint, vänner som är kommande vänner för det vet jag redan inför en härlig sak i helgen, och min fina lilla familj är inte heller bara familj och släkt utan även vänner. Rik rik rik.<3

Efter en mysig långfrukost och hemmahäng med Ilona och killarna gjorde jag en kort shoppingtur till Danmark och köpte lite vin och sån’t. Till kommande begivenheter.

Vid jobbet har ett annat företag där i närheten, om jag förstått det rätt, behövt gräva ur riktigt mycket. Det har resulterat i en jätteås av sten. Jag hade inte sett något annat och trodde det var någon typ skyddsvall, men den har varit där något år och ska visst bort någon gång. Därutanför ligger havet vackert men för tillfället osynligt för oss. Från fönstren vid mig ser man rätt ut på stenåsen.

Just på måndagen var det militärövning där ovanpå. Märkligt att komma till jobbet och se något stort fordon med en snurrande radargrej och något slags jättetält. I en annan ände stod några bandvagnar. Inte van med det…..Men nu jobbar jag ju i Karlskrona och det var en övning.

image

image

Jag har städat till balkongen lite och tagit in mina möbler. De står inne nu och blir helt torra så att jag kan olja dem innan jag ställer undan dem. Just den här veckan har jag mycket så jag har ändå inte haft ro att sitta på balkongen även om det varit varmt men inte så soligt. Kanske är det här mina sista luktärter på skrivbordet.

image

Nu kommer de vackra morgnarna istället för vackra kvällar. Morgonsol i sovrummet och när jag hissar upp så möts jag av fantastiska skyar. Det hus som skymtar lite är där jag bodde tills i våras.

image

Höstskatter igen – jag fick äpplen av en vän. Otroligt goda, de heter Discovery. De blir bilgodis.

image

Och idag var jag barnsligt glad över att jag hade två oöppnade mascaror från New York eftersom de två jag använder nu börjar ta slut. Jag kör en i badrummet och en i sminkväskan och byter plats på dem ibland, så tar de slut ungefär samtidigt. Idag öppnade jag en ny, varför känns det så lyxigt? De var inte dyra.

image

Jag tog en räd i Karlkrona efter jobbet. Lite klänningsjakt. Först såg det mörkt ut men så hittade jag plötsligt en modell jag tyckte om. Så jag köpte samma modell i tre olika färger. Jag klär mig i byxor också såklart men jag älskar att ha klänning! Och nu ville jag gärna hitta en fin.  Snart kommer stöveltiden också – stövlar och klänning är ju bara så härligt att ha på sig på alla sätt!

image

Jag köpte ett halsband också. Kul kul kul.

Nästa jakt blir en stöveljakt. Jag behöver minst ett par till till jobbet. Och om jag inte redan sagt det – jag älskar mitt nya jobb!

 

 

Leave a Reply

