Tre snabba veckor

Tiden har verkat gå väldigt snabbt de senaste tre veckorna – sedan jag började på det nya jobbet. Det är så kul att lära sig en massa nytt varje dag, att ha börjat konkret med flera saker och projekt och att lära känna mina nya kollegor. Klimatet är öppet, vänligt och har stil – alla är intresserade och positiva kring livet, jobbet och varandra.

Det finns konkreta små andra saker som också är fint. Frallor varje fredag, och då finns det korgar med olika sorter. Hela företaget fikar ihop. Den surdegsfralla som finns då, gud så god! Och i mat&fikarummet ligger tidningar som alla kan bläddra i. DI, Sydsvenskan, Sydöstran och BLT.  Köket där man kan värma sin lunch etc har flera diskmaskiner och många mikrougnar så det flyter fint, och det är inga fasta grupperingar utan man sitter gärna där det finns en plats ledig och alla pratar med alla. Väldigt trevligt, kul och intressant. Företaget ligger ute på Verkö så väldigt många har också med sig matlåda. Det är inte ett kostymställe men en fin klädstil och nu vet jag varför jag köpt en del klänningar men sedan inte riktigt haft användning för dem – det var hit de skulle.  Jag älskar klänning och det blir mer och mer av det. Och på nya jobbet finns massor av inspiration, tjejerna är jättefina, gärna med klänning och fina skor. Kul kul. Just det, jag har en riktigt bra bonus att hämta ut här i en skobutik, kanske får det bli ett besök idag. Nej för 17, det är lördag efter lön, inget stan för mig, haha. Jag tar det en regnig tisdag.

En märklig sak hände. Jag fick mail av en fotograf som jag jobbat i många och långa projekt med tidigare. Vi har inte hörts sedan kanske tidigt i våras då vi mailade lite om något. Häromdagen hade han skrivit mig för att gratta till nytt jobb och höra hur allt är. Jag blev glad och svarade. Exakt samma dag på facebook så kom ett minne upp sådär som det gör – på hans dotters hundvalp som jag var med och passade under ett fotoprojekt för tre år sedan. Väldigt märkligt att det hände samma dag. Och han och jag är inte vänner på facebook så han kan liksom inte sett samma sak. Valpen hette Krut. Han var urkul och satt i mitt knä när vi åkte runt i Malmö i fotograf Johans bil och fixade saker.

image

I veckan blev jag sugen på kräftor och hittade en liten förpackning. De var jättegoda och jag ska absolut köpa fler,  lagom åt mig. Jag gjorde en bönpasta med kräftor, bönor och blomkål. Jag tog dock ingen bild på slutresultatet som var helt beige, haha. Men det blev gott. Jag kokade bönpastan i buljong som jag gjorde på kräftskalen.

 

image

Smågodis, lite snacks medan jag lagade.

image

Jag passerade 100 följare på instagram, festligt och lite kul. Väldigt kul med instagram. Bl a lägger en Bromöllavän upp så här fina smoothiesar, kan man bli annat än inspirerad?

image

Jag kan titta på raringar, eller, ja, snyggingar….. Män på bild i yogapositioner har ju inte sällan ganska trevliga…kroppar, haha. Och han här med ansiktet bor i Hollywood och gör vackra smoothiesar hela tiden, här har han gjort en som ska bli en födelsedagspresent.

 

Så här ser min egen lilla palett bland annat ut när jag tittar bakåt. @usandnabba heter jag på instagram

 

Den här knyckte jag från min dotter Lovisas instagram utan att fråga om lov, förlåt barnen. Bilden är på lillebror Gustaf som kom upp till henne i Sthlm igår och fick låna  shorts av henne.

image

Vilken fantastiskt fredagskväll här nere i södra Sverige! Jag ser att vänner skriver att det nog var sommarens finaste kväll. Jag läste och hördes med olika vänner, mamma och min svägerska. Bara njöt av suset från boklöven och avlägsna röster och andra sommarkvällsljud. Flygplanen flög över ibland men nu längtade inte ens jag söderut. Men det lär gå över, haha.

Jag satt ute länge, vilken njutning. Det blev tystare och tystare och himlen var ljus länge. Jag kände mig helt lugn och hade en gosig katt mot benen som vanligt på balkongen. Namaste.

image

 

Leave a Reply

