Det känns bra

Jag är värsta hemmapysslaren just nu. Eller – det går inte undan precis men jag vill bara vara hemma och fixa på lite sakteliga. Kanske bearbetar jag min jobbförändring och lite annat som hänt de senaste åren, det känns så. Men det känns bra, bara bra. Jag får så många intryck på jobbet nu plus hörs som vanligt med familj och vänner på olika sätt. Så jag har det inte på något sätt tråkigt. Och vem vet – kanske en liten dejt får plats ibland också och förgyller tillvaron. Men bara kanske.

De här små vännerna fick bada. Mina blommar inte nu utom en. Men nu har jag norrfönster och det verkar de gilla. Jag ska köpa glaskrukor till den, de vill visst ha det.

Kylstädning, något luktade. Det har typ aldrig hänt mig – jag brukar ha grym koll på min kyl. Kylen&frysen i min förra lägenhet var dock outstanding bra, så jag hann bli lite bortskämd. Rymlig, fantastisk översikt och något freshsystem som gjorde att allt höll sig fräscht superlänge. Det saknar jag. Den jag har nu är ren standard och inte så smart gjord. Och mindre. Jag kommer eventuellt att överväga ett kyl&frysinköp under nästa år. Jag har lovat mig att bo här i minst ett år innan jag funderar på eventuella andra förändringar än att måla.

image

image

Så där ja, då är det bara pigga saker i lådorna. En möglig citron var boven i luktdramat.

image

Jag hittade en några dagar för gammal laxbit. Den kunde kanske varit ok men jag hade ändå ätit, så någon annan fick njuta av den. Det gjorde hon – på morgonen var laxen helt uppäten.

image

Måndag och tisdag blev det halloumisallad i mina matlådor.

För att det ska bli lagom med just spenaten lägger jag den på en tallrik innan jag packar ihop för en lunch.

image

image

De här är riktigt bra och jag köper fler hela tiden.

image

Jag räddade några halvtrötta frukter genom att göra en smoothie på dem. Liiite för mycket ingefära och färsk gurkmeja, ojoj. Jag lär vara frisk hela hösten. Men gott.

image

image

Mina kära dadlar, jag köpte dem i Paris. Min marockanske vän där hittade först dadlar som jag absolut tydligen behövde, och sedan ännu bättre dadlar, så jag har dadlar hela vintern, haha. Inte mig emot, jag äter gärna några om dagen. Och det vill tydligen både profeten Mohammad och Gud att man gör, minst tre stycken,  så vad gör man inte …

image

Den här veckan har det också varit jättefina kvällar. Jag tackar och tar emot – det var precis det här jag önskade mig. Jag kunde inte tro det var sant när just den här lägenheten blev till salu. Och att det blev jag som fick köpa den!  Där uppe där solen är allra längst bor jag.

image

Och sen att kunna vädra! I love it – har alltid älskat att vädra och att hänga ut kläder och annat.

image

Mitt jobb är mer än kul, jag ska berätta mer en annan dag. Idag åkte hade vi gäster på möte och åkte in till restaurangen Sjörök och åt lunch. Den ligger på kajen i Karlskrona.

Min ena nya kollega och så Kustbevakningen : ) . Tryggt värre.

image

Underbart sommarväder idag!

image

Där borta till höger om tornet, som tillhör mitt jobbs granne ABB, ligger mitt jobb, på Verkö. Jag har havsutsikt från mitt skrivbord när jag står och jobbar: ). Och det gör alltid.

image

Inte alls särskilt dålig utsikt på en jobblunch.

image

image

 

Leave a Reply

