Fredagsmys

Inför några besök tog jag tag i en helt liten flyttkartong som jag bara inte haft lust att plocka upp. Men det gick ju lätt så klart och där i botten låg han – Zlatan. Nu står han på byrån igen. Jag vill ju ha en snygg kille som möter mig i hallen när jag kommer hem!

image

Jag läser på danska – en bok jag fick på Rhodos av en dansk jättefin kompis jag träffade. Nu fattar jag att jag borde ha läst några böcker på danska medan jag jobbade mycket med danskar för några år sedan. En hel del faller på plats när man ser hela sammanhanget i text.

image

Min lilla läs- och skrivhylla och så kära kort från familjen.

Penny sitter och jamar när jag kommer ut ur duschen eftersom hon vill dricka i duschkabinen. Lapa restvattnet liksom. Nu sätter hon sig och jamar även när jag inte duschar. Jag fattade inte först, men sedan förstod jag att hon vill dricka där. Så jag får ta ner duschmunstycket och duscha lite på golvet därinne. Sedan går hon in och lapar. Hon blir ganska sur när tassarna blir blöta med det får tydligen gå.

Jag var riktigt nöjd efter min första vecka på nya jobbet. Min chef kom förbi innan han gick hem och kollade så att allt kändes OK, och det gjorde det absolut. Jag är så nöjd och glad. Jag åkte till en kompis – tur att jag har en massa vänner och tidigare kollegor i östra delen av länet. Jag ska ses med flera också, det är många som hört av sig nu när de sett att jag jobbar i Karlskrona igen. Kul kul kul.

På vägen fanns de här kreaturen.

image

image

image

Under prat och grillning började det viftas ute vid grillen. Jag trodde det hade börjat brinna någonstans men det var för att inte göra ljud som det viftades. Den här lilla filuren hade kommit flygande. Den fick lite fräscht vatten, smulor och kycklingfett. En vän sa att det var en undulat, men jag vet inte. Den var så stor och hade liksom en väldigt krökt näbb.

image

Lugn och trevlig kväll och pratade med Lovisa också.

Tänk ett sån’t här litet minitorp, man undrar vad som hänt där genom tiderna.

image

Jag älskar ju eld och fick förmånen att njuta av en kakelugn senare på kvällen. Helt fint.

 

 

Leave a Reply

