Torsdagsfunderingar

I morse upptäckte Penny plötsligt blombrädan i sovrummet. Att det kanske kunde vara något. Hon siktade för att hoppa från sängen men hon kan inte hoppa så långt eller högt längre. Så jag gjorde en trappa av kuddar och en bänk jag har där och sedan fick hon prova ett nytt fönster. Det är samma utsikt som i ett av fönstren i vardagsrummet, haha, men men. Vill hon sitta där så gärna för mig. Skönare med ljummet trä än kall sten framåt hösten också kanske.

image

 

image

Nya jobbet känns fortfarande nytt. Jättekul! Det är väldigt trevligt att lära känna nya människor och lära sig om företagets kultur, kunder och marknader  Jag läser på policies, fyller i saker, har intromöten, bokade min första resa  och lär mig om miljö, prissättning, webbarna, fakturasystem, produkterna. Och så möten med min nya chef och arbetsgrupp. Kul, intressant och lärorikt.  Dock har jag hört att det börjar någon mer om någon vecka, så då är jag inte nyast längre.

En tur i stan när jag kom hem. Jag förnyade mina 10-veckors Lottokuponger och hade vunnit 230 kr, alltid något!

Idag var vi väl övervakade i Karlshamn. Jag tror den brukar lägga till mest i Karlskrona när den inte är ute och far på Östersjön. Den är jättestor.

image

Husbilarna har bästa platsen, så fullt att det var svårt att få med utsikten på bild.

image

image

Iskallt här nere. I dag kom den som blir min bordsgranne på jobbet tillbaka efter semestern. På morgonen hade det varit fem grader i Nybro. FEM GRADER!!!

Men faktiskt blir det en liten varm stund på kvällarna och det var precis precis det här jag mest ville ha min balkong till. Fina kvällar efter jobbet vår och höst.

image

Blåsigt, haha, men det var skönt och varmt.

image

image

Jag läste om kantareller och trattkantareller. Mycket nyttigt i dem! Det har nog inte varit helt fel att peta i sig en hel den av den varan genom hela livet.

image

image

Jag gör alltid det bästa jag kan även om jag utan att kunna rå för det alltid liksom sörjer lite när sommaren tar slut. Nu tänder jag ljus och njuter av det när det är för kallt att ha balkongdörren öppen.

På jobbet sa de att värmen visst ska komma tillbaka. Det tror jag när jag ser det. jag blundar och tänker på Rhodos och Menton. Men jag hade ett trevlig samtal med min bror och svägerska i kväll så det bidrog med  värme och mysighet. ❤

 

Leave a Reply

