En alldeles egen vecka

Man, eller jag, får inse mina begränsningar. Eller egentligen – känna efter hur jag vill ha det och så göra så. Jag har sett fram emot att börja på mitt nya jobb och vill landa in i det, samtidigt som det naturligtvis blir en massa nytt att lära sig och nya kollegor att börja lära känna. Så jag har det obokat utom jobbet. Efter många fina saker hela förra veckan med olika slags vänner har jag dessutom fyllt på det värdefulla förrådet.

Tomt och tyst hemma.

image

Vilken himla tur att det var förra torsdagen Hilde var här!  VI satt i linne på min soliga balkong till långt inpå kvällen. Nu är det iskallt här i Karlshamn. Vackert, men kallt.

image

image

Jag har missat lite i 40-dagarsutmaningen med solhälsningar men jag försöker komma ihåg det varje dag. Jag har inte problem med att ta mig för med det eller göra det precis var som helst, men jag kan dessvärre helt enkelt glömma bort det.

image

Mmm, perfekta ägg.

image

Okomplicerad matlåda. Tomatsalladen tar en minut att göra, det tar några sekunder att bryta loss blomkålsbitar och  kantarellpajen gjorde jag ju i söndags. Plommon på det.

image

I 12 år har jag inte kört mot solen, nu kör jag mot solen igen. Tar det även symboliskt : ). Solen i ögonen både på morgonen och eftermiddagen. Nu älskar ju jag sol så det gör mig ingenting, tvärtom. Tur jag köpte några solglasögon i New York så att det alltid ligger ett par i bilen numera.

image

Jobbet ligger verkligen ute i hamnen där några stora företag ligger. Och så går Polenfärjorna vid vägens slut typ.

image

Jag står helst upp och jobbar upp vid skrivbordet hela tiden. Mitt nya var i sitthöjd och inget hände när jag försökte höja det. Nu var det bara att upptäcka att kontakten inte var i, och nu kan jag stå upp igen. Då upptäckte jag att jag har havsutsikt från mitt skrivbord! Sedan ställde sig en lastbil där så jag tog ingen bild idag, men å vad härligt!!

Jag provade att ta ett stilleben, haha, med min privata Iphone med några år på nacken och ett med min nya arbetstelefon. Nu ska jag kolla här om hur eventuell skillnad ter sig. Äldsta telefonen överst.

image

 

image

 

Leave a Reply

