Nyast på jobbet

Idag är en så’n där dag som man minns – jag började på mitt nya jobb på Roxtec i Karlskrona idag. Jag ska jobba som Business Area Marketing Manager och se till att det  affärsområde som heter Infrastructure & Industry får det marknadsmaterial  och de marknadsinsatser etc de behöver.

image

Idag blåste det överallt här nere i sydsverige och så är Karlskrona alltid blåsigt, det hade  jag förträngt. Dessutom ligger jobbet ute vid hamnarna.

 

Jag träffade först min nya chef och sedan hade jag några olika introduktionsmöten. Jag fick dator och telefon innan chefen bjöd på god torsklunch första dagen.

 

Det kom en märklig superregnstorm på eftermiddagen. Jag hörde sedan att den hade dragit förbi längs hela sydkusten. På en sekund blev det mörkt och så var det ett helt otroligt oväder i kanske tio minuter.

Bilden är från min egen Snapchat så den är inte så bra.

image

Jag är sååå glad över att börja på det här toppenföretaget på ett roligt jobb. Jag har inget annat bokat den här veckan, jag tror jag kommer att behöva lite lugn tid på kvällarna.

Jag fick jättegoda plommon av en vän. Jag gör kanske en minimamelad som jag kan äta till ost, men annars ska jag äta de flesta som de är de närmaste dagarna.

image

 

 

Leave a Reply

