Upplivad

Jag är klart upplivad och en massa annat härligt efter två dagar med Hilde här hos mig i Karlshamn!

Skönt att sitta länge vid frukostbordet. Vad vi har pratat, delat och skrattat. Tittat på bilder på familjerna. Ventilerat dåtid, nutid och framtid. Gjort kul planer.

image

Vi hade några ärenden i stan och passade på att äta vid Sillvagnen eller vad den nu heter. Jag har aldrig ätit där. De hade ganska många fiskrätter och vi tog en varsin macka.

Foton och foton och foton som ska tas : ). Kul med en som är likadan, haha.

Vi köpte fisk vid Rökeriet. Jag köpte två udda tallrikar  där och några små glasskålar. Kul att ha som uppläggningsfat och när jag fotograferar mat till mitt instagram.

image

Jag körde min vän till Guö där hon skulle tillbringa helgen. Där lyckades jag bli getingstucken.

image

Men jag är tacksam – bettet syntes bara en stund och nu känns nästan ingenting. Stickande insekter brukar inte gilla mig och när de ändå försöker får jag knappt bett. Stackars alla dem som kan ha det så väldigt besvärligt med det!

Jag satt på balkongen och smälte dagarna och hade det skönt. Jag pratade med en annan ljuvlig vän och länge med min dotter Lovisa. Sedan kom ett regn och nu minsann tror jag mina kantareller borde vilja komma upp.

image

Och så att få vakna på en lördag efter två lediga dagar – vilken lyx! Jag sitter länge i sängen många helgmorgnar, har alltid gjort. Läser, skriver, planerar, följer upp, tänker och kommunicerar.

image

Mitt lilla sällskap hänger nöjt på.

image

Leave a Reply

