Torsdag i stor vänskap

Idag vaknade jag jättejätteglad! Jag skulle hämta min kära vän Hilde på Kallinge flygplats i Ronneby. Glest med bilar på parkeringen än så länge, här brukar det vara fullt när det inte är semestertider.

Det är väldigt sällan jag hämtar någon på flygplatsen här. Barnen har mest hämtats och lämnats på Kastrup och här ifrån Ronneby åker jag oftast själv på jobb- eller på familjeresa.

Därför har jag inte sett den lilla minipark som har gjorts där man kan vänta och se flygplanen landa.

image

image

image

Först av alla kom hon över plattan och in genom dörrarna. ❤

image

Helt ovetande om varandra har vi fallit för samma märke – RITUALS. Härliga kroppsprodukter och annat. Jag fick en ljuvlig duschtvål när Hilde kom, såå rart. Och fina små godsaker.

 

Sååå roligt att prata över en liten frukost och sedan gick vi genom bokskogen och på strandpromenaden. Det blev perfekt med lunch på Rökeriet.

image

image

image

Fina Hilde!

image

Vi fick mitt favoritbord allra längst ut.

image

Det blev en härligt solig eftermiddag på min balkong med massor av prat och skratt. Vi bodde grannar när vi föddes med två veckors mellanrum så vi är verkligen varandras äldsta vän.

Vi ska dessutom snart fylla 50 år och allt det här ville vi så klart fira med Champagne.

image

image

 

One thought on “Torsdag i stor vänskap

Leave a Reply

