Ibland vet man

I tre månader har jag vetat exakt vad jag skulle göra idag. För tre månader sade jag upp mig från mitt jobb. Idag har jag jobbat sista dagen. Jag måste säga att jag är impad av min timing! Jag har kunnat varva jobb och semester. Kunnat göra och avsluta saker på jobbet (men fått låta bli att tänka så mycket framåt som man annars gör), men också kunnat ta semester så att det passat både mig och jobbet. Happy happy!

Jag har inte varit så handlingskraftig hemma de senaste dagarna, det är väl mycket i huvudet. Balkongvila igår innan jag la mig och sov gott.

Det är ju helt enkelt så att om jag ska lyckas få sju-åtta timmars sömn och behöver gå upp kl 6, så får det bli att lägga sig vid 22. Höstambitioner.

image

 

Överbäddningarna rullar på som om det aldrig varit semester…

Det hotell precis bredvid mitt jobb där kollegor och våra gäster brukar bo är stängt just nu. Jag har haft en ny kollega på besök och vi har haft introduktion och utbildning (lite speciellt när man ska sluta – vi var i samma situation men tvärt om). Så  ett annat ställe hade blivit bokat och de hade inte personal i morse, så jag åkte dit och betalade rummet på lunchen.

Jag har ju den stora förmånen ❤ att ha min son Gustaf som sommarjobbar på mitt (hittillsvarande..) jobb. Vi passade på att äta lunch på Bellas Place som har satsat på en egen stil.

image

image

image

image

image

Jag tog en Fish Taco och Gustaf tog deras Caesarsallad. Båda var jättenöjda.

image

image

Haha, vilket motljus!

Sedan visade jag Gustaf mitt jobbs anrika så kallade styrelserum.

image

Det är nästan inga alls på jobbet den här veckan, och de flesta har jag kramat hej då före semestrarna. Men jag ville så klart bjuda på lite godsaker sista dagen.

 

Dagen bestod i att skicka saker till alla möjliga, städa det sista i rummet, skriva avskedsmail. rapportera av det sista till chefen, prata med och krama om kollegor, spara saker på rätt server, fika, svara på rara lycka till-hälsningar, maila till personalavdelningen, göra en reseräkning, rensa datorn, placera ut choklad, lämna dator och nyckel och ta hem några kassar med saker och så.

Jag var minst sagt trött när jag kom hem vid 20-tiden. En bonus var att min fina svägerska Marie ringde när jag körde hem och vi pratade hela vägen om kul saker. ❤

Ovan känsla ikväll men jag har ju varit inställd på den länge, valt den själv och är glad över den. : )  En liten Prosecco, ljus i ösregnet (heja svamparna), fick en trevlig inbjudan  och var lite tom i huvudet.

 

 

Leave a Reply

