Trädgårdar och vänner

Jag har haft en knapp vecka då jag nästan mest känt för att vara ensam, och det har varit väldigt bra och skönt. Jag hörs ju mycket med släkt och vänner i alla fall, men just det där att hinna låta tankarna gå. Jag fick bland annat en helt ny bokidé en dag och den ska jag jobba kring i helgen.

Nu blir det en hel del mer sociala saker med början igår, och det är så klart också toppen.

En av anledningarna att jag sålde huset var att mitt tidigare trädgårdsintresse bara försvann. Det fanns fler orsaker men det var absolut en av dem. Jag har inte saknat själva trädgårdspysslet eller den frihet det innebär med hus – om jag känner en sak är jag ofta väldigt säker och ångrar mig inte efteråt. Friheten med att ha lägenhet är en annan slags frihet som är perfekt för mig just nu.

Nu när jag inte själv har en trädgård är det dock ännu mysigare att komma till andras hus och trädgårdar.

Och så finns det ju vänner som är extra bra på att ta hand om sina – rena njutningen!

image

Väldigt höga Dahlior, soptunnornas höjd som jämförelse!

image

image

Den här krukan är riktigt stor, det syns nog inte.

image

Cool färg på de här “Prästkragarna” eller vad de är.

image

image

image

Jag fick plocka med mig godsaker och vackra blommor. Det uppskattade jag verkligen! : )  Jag fick tips om att steka Salviablad i smör&olja så det ska jag absolut prova. Idag.

image

 

En annan bra sak med att hälsa på hos vänner är att man får fotograferingshjälp för de bilder man vill lägga på sitt instagram i samband med en yogautmaning med solhälsningar 40 dagar i följd. @usandnabba

 

Oj vad kul, det ser visst ut som om jag har slingor i håret.  Det har jag inte. Jag håller ju på att göra mig ljusare så sakteliga genom att tona utväxten ljusare och ljusare bara – ett strategiskt projekt ; ) Och jag trivs jättebra med det.

Ännu en fin sak med vänner med trädgård är att det grillas – det blir inte ofta nu för mig. Jo, vi har grillat på jobbet på fredagarna men det blir ju lite enklare.

Jag skulle i alla fall göra marinad till kyckling och kände mig lite ringrostig. Men den föll i god jord, och när jag började med den blev det tjusigt när jag stänkte soja i olivoljan.

image

 

Det var extra fint med Dahliorna. Idag är det 23 år sedan vi förlorade min pappa och det känns väldigt fint att ha en vacker bukett idag.

image

Leave a Reply

