Tid och ro för kreativitet

Jag sov oroligt natten till tisdag. Jag vet inte varför. I det ena av de två horoskop jag läser brukar det stå att fullmånen påverkar människor upp till fyra dagar före eller efter. Kanske var det den. Eller bara någon annat som drog förbi. Hur som så är det lugnt nu för i natt sov jag riktigt gott och länge, i alla fall enligt min fitbit. Den vet typ allt om mig  nu : ) Och jag minns att jag tittade på klockan lite före 01, så då syns det att jag var lite “Restless”.

image

Jag har yogamattan framme nu när jag är ensam hemma, och gjorde mina solhälsningar i morse. #ayamayogasunsalutation40days   Men så snart jag vänder ryggen till så hittar Penny mattan.

image

Jag fick härliga flipflops av Lovisa som hon hade köpt i London.

image

Fin men ganska lugn promenad idag och avslutning på lilla COOP för att handla. Härligt med färger, särskilt på sommaren.

image

Jag jobbar ju i Bromölla och där härjar visst en pyroman. Obehagligt och det kan ju få stora tragiska följder. Jag hoppas hen snart inte kan fortsätta utan blir omhändertagen.

image

Jag hade en dag fylld med kreativitet. Bra samtal som gav energi och skaparlust, och egna idéer som tog form. Jag skrev en hel del och kommunicerade en hel del också. Och gick en del och var ute en del. Alltså helt perfekt!

Jag lagade en vegetarisk nachotallrik full med godsaker, en stjärna och det som skulle vara ett hjärta. Om man gör ett hjärta som  sedan ska vara i ugnen är det bra att spara själva formen, så att det går att fylla på sedan när hjärtat eventuellt tagit lite annan form i ugnen. : ). För det gör de….

image

image

image

image

 

Leave a Reply

