Semesterlandad

Jag skulle haft besök men lite sjukdom ändrade på det. Jag cyklade till stan och gjorde lite ärenden istället. Rea, och så köper jag ju två Triss varje lön och nu hade jag vunnit 90 kr så jag hämtade tre nya. Men där var ingen vinst sedan.

Jag köpte två höstkoftor, hahaha. Typiskt mig… svart och grå kofta…

image

Det kom en jätteskur så jag stod och gömde mig i en busskur i säkert en kvart, ihop med många andra. Folk blev sjöblöta och sprang åt olika håll. Sedan cyklade jag hem och solen kom fram igen.

Det är algblomning sedan igår eller förrgår, så ingen badade. Annars – så finns kanske 50 personer på stranden varav fem badar. Nu när det var algblomning var inte de där som alltid bara solar heller. Märkligt hur man gör och är….  En söt fyraåring valde mig som favorit i alla fall, och vi pratade om båtar. De var på kort tur från Växjö han och hans föräldrar och jag fick tipsa om restauranger igen.

Hoppas lille Theo såg den här båten….

image

Klara färger idag och svalt efter regnet.

image

Hemma har luktärterna börjat så ut och jag är så glad! De doftar ljuvligt. De har bladlöss men men, de är här i alla fall.

Jag satt med Penny och läste och åt ute, och så gjorde jag dagens solhälsningar. Kvällssolhälsningar nästan idag.

image

image

Namaste

 

Leave a Reply

