Kär helg

Jag har råkat köpa på mig ganska många champinjoner. Jag trodde jag skulle laga en rätt med dem men så blev det inte så. Tur jag gillar dem. Supergod snabbmat för mig är när jag tar en minitortilla och gör en liten svamppizza till lunch eller middag. Västerbottensost såklat!

Mina krasse börjar så smått blomma. Stackrarna. Jag sådde dem inne först och de hann bli alldeles för rangliga innan jag planerade dem ute. Efter det var det ganska dåligt väder så det fanns varken sol för dem eller balkonginspiration för mig. Sedan var jag borta, på Rhodos och i Borlänge och det gjorde ju inte saken bättre. Nu har jag vårdat dem lite bättre och de börjar blomma.

Lovisa skulle sova hos sin pappa och behövde lite saker som var hemma hos mig. Min promenad fick bli bland annat dit. Hon blev glad och jag fällde en tår.

 

image

 

Vacker lördag och jag kunde sitta på den lilla stranden som ligger helt när där jag bor. Nu är jag med i en utmaning på Instagram om att göra solhälsningar i 40 dagar och symbolisera dem med en bild varje dag. Det är inte svårt när man har en så fin miljö.

Hela familjen Svan var ute och simmade.

image

När jag kom hem till min balkong var det lika skönt och jag satt ute länge.

image

Sedan gick jag en sväng i festivalstaden…inte min grej. Men ändå trevligt med musik och jag träffade på lite vänner.

image

Söndagsmorgonen var varm och fin. Jag gick till Kallbadhuset och solade, badade och gjorde en inpackning i håret. Dagens foto till yogautmaningen var inte svårt, och det var ett underbart ställe att göra solhälsningar på.

image

Medan jag var i kallbadhuset skrev en Borlängevän till mig. De skulle passera Karlshamn och undrade om lunchställe. Jag tipsade bland annat om Väggas fiskrestaurang. Sedan när jag åkte och handlade svängde jag förbi för att kolla, och de hade nappat på min idé. Så mitt i allt satt jag lite med min vän Lena och hennes fina familj här nära mig i Vägga – så roligt!

Söndagmiddag hos mamma blev det för en gångs skull för mina barn. Jag gjorde några laxfiléer i ugn långsamt på kanske 150 grader, bara med citronolja och salt. En sallad på spenat, endiver, melon, sojabönor, rödlök, avokado och fetaostsmul. Min vanliga dressing, nästan. Jag hade glömt köpa mer vit balsamvinäger så jag använde även en honungsbalsamvinäger. Det blev god. En Caprese med Elleholmstomater, Mozzarella (grrrr nästan all var slut och det fanns ingen di Bufalo….) Citronkokt kronärtskocka med smör och mer citron, och auberginerullar med ruccola&persiljepesto och fetasmul i.

 

image

image

image

image

image

image

 

Efter maten var barnen trötta och skönt mätta. De sov lite efter festivalpartaj, och det var så klart hur mysigt som helst för mig att bara ha dem här.

image

Leave a Reply

