Barn och festival

Det är Östersjöfestival i stan och jag är glad eftersom båda barnen är här! Vår lilla pälsplutta är också glad.

Jag och cykeln tog en tur på torsdagsförmiddagen och kikade över det hela och handlade lite. Alltid så vackert att gå förbi Näsviken. Jag går där även om det är längre, bara för att.

image

Matvagnar i massor på den annars ganska lugna kajen.

De här kloten över ån skulle lysa på kvällen men det gjorde de inte. Kanske lyser de i kväll.

image

En av Karlshamns alla vackra dörrar.

image

Det är alltid loppis på samma gata. Jag köpte en skylt som säger precis det jag gör. Jag ler inte bara för att förvirra folk naturligtvis, men ibland gör jag det. Hehe.

image

När Lovisa kom framåt tidiga kvällen fick vi en solig stund på balkongen. Ginger Beer till henne, rosévin till mig och vatten till PennyLane.image

Lovisa skulle träffa vänner, och jag ville gå till en konsert som Lovisas klasskamrat Martin Arpåker satt ihop och dirigerade – inledningskonsert för festivalen. Det var fint och jag sprang ihop med många vänner. Bland annat Lovisas bästis Lisas mamma Kerstin, så vi skickade en bild på oss till flickorna som också var tillsammans.

Jag åt en för mig nyhet, Smålandsrulle, som tydligen blivit väldigt poppis på festivaler. Vegetarisk tunnbrödrulle med kikärtsröra och smakfulla grönsaker. Jättegod!

På morgonen åt vi en enkel liten frukost innan vi gick till stan för att hämta min cykel.

image

Både i min hall och på vår runda i stan fanns det Pokémon som Lovisa kunde fånga.

image

Sedan gick vi till havet och hade en alldeles underbar dag. Lovisa är den jag känner som allra mest tycker om att bada.

image

Om man tittar noga på den här bilden finns en mink till vänster. Haha.

image

Dagens solhälsning. Namaste.

image

Vi köpte med oss mat från Rökeriet – Lovisas tidigare arbetsplats alla sommarjobb –  och gick till en annan klippa.

Nu blev det att krypa ut bland de helt mjuka alldeles algtäckta runda stenarna som är botten där. Alldeles underbart. Älskade dotter ❤

Hon berättade att det finns alger som har intelligens.

image

Så här har jag sett mina barn så många gånger så många år. Plask i havet. Älskar det!

image

image

Underbart svalt och klart vatten. Jag har badat mycket från kallbadhuset i år men det här var årets hittills skönaste bad i vårt hav här hemma.

image

Ärtsoppeseglingen som hålls under festivalen gick utanför vår första klippa.

image

 

Leave a Reply

