Cirklar runt mitt bo och i mitt bo

Jag har varit hemmapysslare i några dagar. Jag tror jag liksom vårdar min språngbräda och gör mig klar för framtiden. Och behöver och vill vara en del ensam och tänka och skriva och kunna höras med olika familjs och vänner när jag vill. Jag torkade av köket ganska noga en dag och lyssnade på Marit Paulsens Sommar i P1. Fint och klokt, och rolig är hon också. Zlatan dammsuger ibland och jag får barrikadera bordsfoten för där fastnar han. Men det rövade han till. Och så måste jag tar reda på hur jag ska ta hand om mina chiliplantor som inte alls växer till sig. Egna krukor med bättre underventilation tror jag.

PennyLane är nöjd när jag är hemma såpass mycket.

image

Igår var det blåsigt och kallt men det fick bli en PW vid havet i alla fall. Full fart på växtligheten i Rosengården.

image

image

När jag stod och fotograferade rosor kom en ung svartklädd kille fram bakom en buske. Luvan uppdragen, smög sig fram med telefonen i högsta hugg. Den fördomsfulla delen i mig tänkte “Fotograferar HAN blommor?” Så fick han se mig och tittade på min telefon. Jag fick ett stort leende i samförstånd och det var helt tydligt att han inte flirtade med mig.  Jag förstod att han trodde att vi jagade samma Pokémon : ).  Det tror han nog fortfarande. Det här kommer att förena människor och min dotter Lovisa säger att folk redan har börjat gå ner i vikt av att gå runt och leta Pokémons! Haha!

image

Villa Utsikten, som har café, minigolf och underbar havsutsikt är fortfarande till salu.

Det var ingen som fikande eller grillade på grillplatserna.

image

I den här trädgården brukar jag se en dam på kanske 80 år som alltid pysslar med sina blommor. Jag gissar att det är samma dam som jag sett i 25 år i den trädgården.

image

image

På hemvägen gick jag förbi Vägga Rökeri och handlade i butiken. Sill, räkor och en västerbottenspaj.

Dessa goda sommarluncher!

image

Och det var mina föräldrars bröllopsdag igår.

image

 

 

Leave a Reply

