Att hitta en bro

Gustaf har tydligen velat hitta en bro. En hängbro över Mörrumsån. Han visste var den var eftersom den syns från E22an, men inte hur man hittade den från de mindre vägarna. Vi bestämde oss för att leta upp den på hemväg från jobbet.

Vi hittade fram till en liten parkering och började leta.

image

image

Vi insåg att vi först var på fel ställe men förstod åt vilken håll vi skulle gå. Vi klättrade in i en fårhage och gick längs ån. På vårarna brukar jag se svarta söta små lamm från vägen i den hagen.

image

Och minsann, där var den!

image

image

 

Gustaf tog av sig jackan, satte sin keps på mammas huvud, gav mig sin telefon för att jag skulle ta bilder, och så stegade han ut på en vinglig promenad över bron.

image

image

Han var väldigt nöjd när han kom tillbaka, han har tydligen velat besöka bron länge.

Jag jobbade två dagar, nu blir det två veckors semester igen. Vi var färre än vanligt på jobbets innegård när vi skulle fika. Våra duvor var där i alla fall. Jag vet inte om det syns men de är väldigt stora.

image

image

Inte så varmt här, men vackra kvällar på balkongen och jag förgyllde en med krispiga sötpotatischips.

image

image

image

Leave a Reply

