Åter på hemmaplan

Det är alltid lite speciellt att krama Borlängefamiljen hejdå men vi ses snart igen! Det gick bra att köra de 60 milen hem. Sonen är fortfarande i stan och vi lagade en pizza.

Dagen efter var jag ledig och gick strandpromenaden här i Karlshamn på morgonen.

Karl-Oskar och Kristina  – Utvandrarmonumentet. De sov här innan båten gick till Amerika. Hon tittar tillbaka…tänk hur det måste ha känts!

image

Kul rackare till blommor.

Blommor och växter avlöser varandra.

image

image

Min lilla strand var helt tom på morgonen.

image

Båtägare hälsar oftast, det är trevligt. Och Rökeriet får det bli någon dag snart – jag har inte ätit där i sommar.

image

image

image

Lotsbåtarna verkade också ha semester.

image

Efter promenaden var jag iskall – väldigt kall luft. Jag hämtade saker och gick till Kallbadhuset för en stund med bastu och havsbad. Där utanför hade det kommit ett litet utegym och färgglada soptunnor.

image

image

image

Jag träffade en gammal bekant från Friskis&Svettistiden. Det är kul i Kallbadhuset – jag träffar helt nya bekantskaper och springer på gamla.

image

image

Det hade kommit brassestolar till uteplatsen. Jag hade tvättstuga och gick hem och lade i maskinerna. Sedan gick jag tillbaka till Kallbadhuset och solade i över en timme innan jag gick hem och hängde tvätt. Härligt att bo så nära!

image

image

Senare på eftermiddagen kunde jag njuta på balkongen. Det var någon som absolut ville vara med.

image

Ja men en svans på benet är ju mjukt och skönt att ha…

image

image

Senare kom Gustaf och vi gick till &Vin på Piren och åt middag.

Näsviken med och utan vattenskoter.

Det blev en väldigt fin kväll.

image

Jag åt en maffig räksmörgås – Gustaf åt en del av den.

image

Det är så väldigt skönt nu att bo så nära sta’n och havet!

image

image

 

Leave a Reply

