Morgonlugn

Jag vet inte precis om det spelade roll ute i Halvarsgårdarna att det var avslutningskväll på Peace & Lovefestivalen på lördagen, men när jag gick en ganska lång promenad på söndagmorgonen såg jag två bilar och en moped. Plus en kille som var ute och sprang och han hälsade med ett hurtigt God morgon! Heder åt honom, jag gillar när man hälsar när man mötes ute på promenad. Inte någon annan  enda person såg jag på en och en halv timme förrän jag handlade på ICA på hemvägen – då hade klockan precis blivit 8.

image

image

image

Så blå himmel! Senare på dagen kom det moln – det blir ofta så här.

image

Jo, några till var vakna….

image

image

Alla dessa olika blommor.

image

Ja, det heter så….  Man säger “Sprascha” med sch-ljudet långt bak i munnen.

image

Romme Alpin sommartid. Det har blivit en väldigt fin och ganska stor skidanläggning.

image

Det är så bra med mindre butiker som lever kvar. ICA Sellnäs är toppen och det hade varit mycket sämre för alla som bor i närheten om den inte hade funnits.

image

Jag undrar vad det är i de här stora silosarna eller vad man säger.

image

Alldeles stilla.

image

 

 

 

Leave a Reply

