Måndag i Borlänge

Vi fixade en del ärenden och sån’t både inne i stan och i våra gamla kvarter i Kvarnsveden. Jag tittade till våra gravar också.

På kvällen åt vi paj som är gjord på Solvarboskinka härifrån. Jag gjorde biffar också, och sedan är det kul när mamma hör av sig och säger att hon ätit god paj eller goda biffar. Så vi åt inte upp hela pajen, en del hamnar i frysen : ) .

Alltid fint och mysigt hos mamma.

image

image

Senare gick jag en sväng min sista ljusa kväll här. Jag träffade ett gäng som hade vandrat runt Sälen och blev sittande med dem och de skulle också åt mitt håll så vi följdes åt, så till slut undrade mamma vart jag hade tagit vägen.

Den här rutschkanan heter Paprikan och är skapad av konstnären Axel Norell. Borlänge kommun köpte den på 70-talet. Nu hade den visst blivit flyttad och renoverad. Vad kul att den finns kvar och roar barn och vuxna än idag.

image

image

I det här huset tror jag att en av mina glamma klasskompisar bor, tycker mig känna igen det från några facebookbilder, haha. Det måste var nytt eller väldigt renoverat – jag minns inte att det fanns här “förr”.

image

Här på Borlänge bibliotek har jag tillbringat mycket tid, både ensam, med kompisar och med mamma. Det har också alltid funnits konstutställningar där inne.

 

image

image

Här var det bio förut och den hette Palladium. Bland annat såg jag och pappa första Stars Wars-filmen där på 70-talet. Jag blev åksjuk när de jagade varandra framåt slutet och fick gå ut och kräkas på trottoaren. Sedan gick vi in och såg slutet…

image

Fontänen på Sveatorget finns kvar, men den hade visst också blivit flyttad.

image

Fint och ljust här – alla de här bilderna inne i Borlänge tog jag cirka kl 23.30.

image

 

Leave a Reply

