Sommarpyssel

Som väntat var jag sugen på att laga mat när jag kom hem från resan, och har också haft några olika personer att laga mat åt – det gillar ju jag.

Så lätt att hitta många färger och smaker nu.

image

Färskpotatis med bara olivolja i ugnen – jag vet inte hur många gånger jag gjort det. Man får göra mycket för det är så gott – det går åt många potatisar.

 

Det har blivit lite kyckling, potatis och kall sås,  och även nötfärsbullar med bönpasta och gräddig sås. Hemmamat, grillat och matlådor. Och färglada sallader.

 

En efterlängtad promenad och små blåbär fanns. Min PW-vän sa att om två veckor är nog de stora fina blåbären vid deras stuga klara. Då ska det plockas!

image

Vi hade ett litet sällskap och det blev svettigt för mormor Gitte i uppförsbackarna.

image

image

Det är trevligt när Gustaf är hemma och pratar på. Det tycker Penny Lane också.  Jag fixade en del i köket igår kväll och Zlatan städade. Sommarlugn känsla fast jag jobbar.

image

 

 

 

 

Leave a Reply

