Minnen

Jag har rensat bilder från Rhodos – jag ta gärna ganska många. Det är så fint att ha fotominnen. Jag vet inte hur många gånger jag tittat igenom bilderna från när jag hälsade på Lovisa i New York till exempel.

Nu minns jag Rhodos. Ixia där jag var var småskaligt och oförställt. Det fanns stora hotellanordningar också men dessa hade till exempel inte exklusivt stängt av stranden, utan alla kunde gå eller bada överallt.

Spontant åker jag gärna tillbaka till Rhodos och ser mer, och solar och badar förstås.

Man undrar hur de får något att växa i den torra jorden men naturligtvis har de växter som överlever just överlevt.

image

När jag och barnen var på Korfu för kanske tio år sedan köpte jag ett vindspel. Nu när jag har balkong hänger det där, och de som säljs nu ser visst precis likadana ut.

image

Sköna dagar. Han här snarkade så det hördes flera solstolar bort. Förlåt någon för att jag inte frågade om jag fick ta bild….

 

image

Rhodos sa hej då med en vacker solnedgång på väg till flygplatsen.

image

image

Torr blir man ju både av sol&bad och av att flyga. Som vanligt försåg jag mig med sköna krämer och serum på ansiktet och halsen på flygplatsen, hehe.

image

Tacksam för att min son Gustaf hämtade mig på Kastrup mitt i natten. När jag vaknade i Lund var kontrasten mot Grekland ganska påtaglig.

Fredag på jobbet är grillning, och jag åkte till ICA för att köpa lite mat åt mig och sonen som sommarjobbar hos min arbetsgivare. Där vid dryckerna satt det bilder på min öppet hemliga kärlek, och jag ber om ursäkt för en ytterst dålig bild ; )

image

Gustaf fixade sin del av vår lunch galant.

 

Det blev ju lite dåligt med sömn natten mot fredagen, så på kvällen lade jag mig i tid och fick en stjärna av min fitbit – det får jag när jag sover mer än åtta timmar.

image

 

Penny Lane är glad över att ha mig hemma igen och hon ville inte sluta tvätta min arm nu till morgonkaffet. Jag fick använda andra armen till kaffet helt enkelt.

Leave a Reply

