Känner mig ledig

Då var det vardag så nu känner jag som är på semester mig extra ledig så klart. Jag läser en gammal hederlig Erica Jong som jag inte läst, på danska. Den fanns i lånehyllan. Hennes bok om att skriva är jättebra, den läste jag i vintras. Jag läser böcker om att skriva, och träningstidningar, haha. Nåja, jag både skriver och tränar lite också.

Jag har för övrigt ätit frukost med en ny dansk kompis idag, som har gett ute en bok, och svärmodern var också författare.

Jag känner mig oväntat intresserad av de här vindsurfingkurserna de har här. Kanske åker jag hit en gång och lär mig surfa.

image

image

Jag åt bläckfisk på en taverna som jag fastnat för och den ligger på stranden. Det kom några stora vågor och det blev kaos bland solstolarna – en del blev arga, haha. Hur kan man ligga en och en halv meter från vattnet vid Medelhavet och inte tänka sig att det faktiskt kan komma vatten på en? Det var kul!

image

image

Jag var jättehungrig idag och frittarna satt fint! Jag vill bara ha dem så här – bara skurna lokala potatisar som friterats. Så gott. Och i morse när jag gick såg jag hur de kom med bläckfiskar, så jag hade varit sugen på dem i några timmar. Färskt och helt ljuvligt gott!

Man blir populär här när maten kommer in!

image

image

 

Från morgonens promenad.

image

Leave a Reply

