Sommarshopping, te och dottermys

Innan jag åkte hem på fredagen och gömde mig i myskläder hade jag bestämt mig för att titta på ny bikini. Suck, inte det roligaste. Jag gillar en viss modell och jag visste att jag hade sett att H&M hade något liknande. Jag kollade på nätet och såg en som såg bra ut. Sagt och gjort, och trots ont överallt av förkylning, frusen och, hm, i den tid i månaden när man känner sig extra så att säga fluffig, stannade jag i stan efter jobbet. För att prova bikini…..det kunde gå hur som helst med humöret.

Väl i butiken träffade jag Lovisas kompis Lisa och då blev det lite roligare, hon är så härlig. Och jag hittade flera stycken som såg ut att vara som de jag haft förut- om jag hittar en modell av något jag gillar kan jag fastna i den i sen så där 20 år, haha. Och man vill ju inte behöva klä på sig för att hämta fler storlekar, så jag tog flera storlekar av flera sorters bikini – det blev ett litet berg som följde med in i provhytten.

Mina två som jag har är båda köpta på Primark i Brighton för några pund vardera  två olika år, och de börjar så sakta falla i sär respektive falla av – den nyaste vita är hel men nu lite för stor. Inte bra, haha…men den vita överdelen är himlans snygg på. .Den första svarta är många år och den har jag använt otroligt mycket.

Jag hittade den som jag hade sett på nätet, och den satt skönt så den köpte jag.

image

Jag provade vidare och jag inser att jag inte varierar mig alls typ, men jag blev nöjd. Jag köpte de här två också, så nu behöver jag nog inte köpa bikini på många år!

image

image

image

I New York var Lovisa i någon slags förkylning eller influensa och vi köpte en medicin som verkade hjälpa. Jag köpte med mig en liknande hem, och i helgen tog jag av den fyra gånger. Kanske hjälpte det, eller allt te jag druckit i helgen, eller att jag faktiskt vilat en del också – för nu på söndagkvällen känner jag mig helt bra.

image

I Frankrike  förra året drack jag myntate både på arabikt café och te som vänner gjorde. Jag fick en liten kanna från Marocko, och i Paris köpte jag rätt slags grönt te. När man tar en tesked så vecklar bladen ut sig och blir en deciliter minst.

Först kokar de upp bladen i vatten. Sedan häller de av det vattnet och sköljer bladen. I med  nytt kokande vatten och när det kokat lite så börjar de söta teet.Den som gör teet häller ut en kopp och häller tillbaka teet om och om igen, sedan smakar de. När de är nöjda med smaken trycker de ner lite mynta. När myntan legat i en kort stund häller de ur och i te igen många gånger med en kopp, och sedan serverar de i små glaskoppar med hög stråle. Jättegott, och jag gjorde mitt med honung i morse.

Det blir jobb i Stockholm på måndagen så jag åkte upp till Lovisa idag.                                    Det är Öland utanför fönstret men det syns nog inte.

Vi grejade, eller hon grejade, lite hemma först, sedan gick vi till en persisk restaurang. Jag åt en blandning av vegetariska smårätter och Lovisa åt en havsaborre. Det var mysigt och gott, och vi pratade med servitrisen som var jättetrevlig.

Leave a Reply

