Ett åkte och ett kom

I natt sov jag sådär länge igen, märkligt och jätteskönt. Sedan dottermys innan jag vinkade av henne, men vi ses snart igen.

Jag hade såklart en massa energi och kollade om tvättstugan blivit ledig. Jodå, så jag bäddade rent och tvättade allt. Jag ordnade med ett sofftyg, plockade med kläder, dammsög och torkade golven, städade badrummet och mitt i allt även skafferiet. Och så en massa smått och gott som ramlar på en.

Däremellan läsning och sol på balkongen, och en kortare promenad i grannskapet.

image

Jag hade fått böcker, den här gången mat : ). Det blir ju det eller yoga eller om skrivande just nu. Men varför inte, de är ju mina intressen bland andra.

Billigt på Bokus. Egentligen skulle jag köpa Monika Ahlbergs nya för jag har sett så vackra bilder och fräscha recept på nätet. Så den klickade jag hem för 139 kr.

image

Där fanns en intressant bok om basist mat, så den beställde jag, för 48 kr. Jag fick två av någon anledning, men de extra 48 kr kan jag leva med. Kanske någon vill ha den extra boken.

image

Lite nya Smoothierecept skadar inte. Min för 48 kr även den. Bra med bokrea även på nätet.

image

Och så även Tinas sommar för 69 kr, och den har jag läst igenom idag. Väldigt många trevliga recept och sympatiskt skriven med många tips.

image

Jag beställde med en vän som dock var mer på entreprenörhumör och så. Men dessa två läser jag också gärna.

image

Sedan kom min son Gustaf, som ska sommarjobba på mitt jobb. Vi sågs kort i påskas och när jag åkte till Paris, men nu får vi frekventera varandra lite mera av och till i sommar, ingen är gladare än jag. <3. Vi satt ute och pratade och snacksade lite. Sedan fixades lite blandad mat.

image

Och efter det blev det lite matlådelagning, en potatismoussaka kan man säga.

Jag är mer än lycklig över en väldigt fin helg med barnen, med vänner och med mig själv.

 

Leave a Reply

