Ledig fredag

Jag sov nästan nio timmar – det händer…ja, aldrig skulle jag säga. Men tydligen kan det hända. Och lugnt och fint sov jag säger min fitbit.  Jag minns svagt att jag var vaknade till på morgonen men somnade om. Helt underbart! När jag till slut vaknade satt Lovisa på balkongen för att inte störa mig och vi hade en mysig morgon. Eller snarare förmiddag då….

image

Styrkt av det så tog jag en PW när Lovisa åkte till sin pappa. Det är skolavslutning inklusive studentdag här och jag har nog aldrig varit så ensam på strandpromenaden. På slutet mötte jag en kär gammal kollega och familjens roliga tax – det var trevligt.

image

Blommor på stenmur

image

Så torrt och det syns. Husen och gräsmattan i Snittningsviken.

image

Ganska tomt på Väggabadet så här på skolavslutningsförmiddagen….

image

Jag har en fin bild på mig och Lovisa 1991 när vi precis flyttat till Karlshamn, i den här bassängen. På den bilden har jag snygga armar. Nåja, det är ju 25 år sedan….

image

Vid lilla Coop hade det öppnat en blomstermarknad, och så hade Leksandsbröd ett jippo. Heja Dalarna!

Kul att komma hem och så finns det lite dotterattiraljer hemma i hallen <3.

Jag duschade och cyklade till stan och fick mina ögonbryn fixade. När jag kom hem mumsade vi lite på rester medan hon gjorde sig fin.

image

Sedan följde jag med ner till utsparken (haha, stavningskontrollen skrev sumpmarken). Härligt med alla glada studenter och familjer!

Nu är jag hemma och hör tutandena från studentparadsbilarna, och en massa glada röster och sånger. Inte så dumt att bo precis vid Väggagymnasiet ibland.

Och en härlig ledig fredag är inte slut här. Jag ska göra mig i ordning och cykla och få vara med och fira mina vänners härliga dotter Clara som tar studenten idag. Det ska bli trevligt och gott och många kramar säkert – hela familjen är mina vänner och deras vänner också.

Jag på min balkong igår.

image

Leave a Reply

