Snart hundra dagar

Nu nångång snart är det hundra dagar sedan Blogg100-utmaningen startade. Det är lätt att räkna ut, ska kolla. Jag har inte missat en dag, och det här är roligt och bra för mig, så jag kommer att fortsätta.

Jag provade nytt te, jag köpte några stycken i Ekobutiken häromdagen. Färgstarkt och smakrikt var det här… Hibiskus bland annat.

För säkert fjärde gången i år var bilen helt frömjölsdammig plus grusdammig,  och inuti ska vi inte tala om. Jag chansade på att de hade öppet trots nationaldag, och så var det. Perfekt, och smart av dem – många lediga passade på att få hjälp med bilen. Jag lämnade in bilen för tvätt och städning, och travade iväg några timmar.

image

Det var lunchdags och jag provade en Chicken Legend Fresh på Mackedonken som ligger nära rekonden. Jag vände den upp och ner och åt den på övre brödet. Helt OK

Sedan gick jag en runda jag ofta går med Gitte plus gick till rundan, så med allt omkring blev det välen mil. Svenska flaggan fladdrade här och var över gårdar och trädgårdar.

image

Allt blommar visst nu.

image

image

image

image

image

Tänk alla små pytteunderverk också, som man ser varje år men aldrig tänker på.

På väg att hämta bilen igen kom min Du är vad du äter-sida fram, och jag shoppade loss lite på Lidls grönsaksavdelning.

image

Sedan blev det mest balkonghäng och den städning som jag borde gjort – ja den finns ju kvar i morgon.

image

 

Leave a Reply

