Lugn

Efter en morgonfika med en vän  åkte jag och handlade några saker som jag skjutit upp att fixa, jag kände harmoni och inspiration med så mycket ledig tid framför mig. Sedan har jag haft det lugnt och fint hemma.  Ostressat pyssel, kommunikation med familj och vänner, skrivit och läst. Enkel mat, god frukt, kaffe på balkongen. Jag sov en kvart, bara en så’n sak. Nu har jag hämtat det sista i tvättstugan, himlen är vackert blå och jag hör nattens ljud från bokskogen. Och så är det ledigt två dagar till, oj vad härligt. Jag ska göra mitt bästa för att stanna i samma lugna känsla hela helgen.

Minne från förra sommaren i Menton. Där är jag också lugn och inspirerad.

image

Leave a Reply

