Jobbresetorsdag

Upp i ottan och missade snudd på fakiren – dels trodde jag den gick 6.35 och inte 6.25, och så blev det ett litet stopp på vägen dit då någon hade kört på ett rådjur.

Jag hade tänkt köpa frukost på planet men frukostlådorna hade inte kommit med…. – det grymtades en del i raderna. De bjöd på en knäckemacka och så kaffe då.

image

Jag tillbringade de 45 minutrarna med Zlatan, helt OK för mig. En längre intervju och artikel i SAS-tidningen. Aldrig fel att se något snyggt och häftigt på morgonkulan : )

 

Jag är nöjd med dagen – bra möte och annat – på vårt kontor i Bromma.

En kollega bjöd på lunch på Bromma Blocs, jag tog en god Vego Mezetallrik. Sedan skulle vi hämta något i en köksbutik. Jag har ju min robotdammsugare. De sålde grillgallerstädarrobotar…

image

Otroligt varmt i Stockholm också, vilken sommarvecka det har varit. Eftersom jag hade läst om Zlatans nya parfymlansering kollade jag på Arlanda, och de fanns där. Jag provade, men det finns något doftämne som jag inte riktigt tål – jag är allergisk mot en del parfymer – och den hade sådant i sig. Men dofterna var jättegoda annars.

image

Jag träffade en bekant som jag känner både genom öppna förskolan för 24 år sedan och som IT-konsult på mitt förra jobb. Vi bor nära varandra så taxi avbokades och jag fick sällskap i bilen från flygplatsen. Det var trevligt. Och bra – jag kör ogärna sent på kvällen eftersom jag är rädd att somna. Jag träffade också några tidigare Karlskronakollegor på Arlanda, alltid lika trevligt.

Nä men om vi skulle ta och sätta oss i motorn och slappa lite.

image

Leave a Reply

