På svensk mark

Flyget blev en halvtimme försenat men landade mjukt på Kastrup vid halvetttiden, trots turbulent atmosfär. Det var skönt att bli hämtad av sonen Gustaf, och han hade bäddat åt mig på sitt golv. Vi pratade ett tag och sedan sov jag några goda timmar i Lund innan jag körde till jobbet.

Måndagseftermiddagen var ganska regnig men då skulle jag ju hem. Jag har med mig en massa intryck, minnen, människor och situationer. Det känns lugnt och bra inuti mig nu när jag fick lite Frankrike. Jag trodde inte det skulle bli så i år då jag har gjort och ska göra andra resor.

image

image

Hemma var det varmt och fint. Jag jobbade och jag gick till Netto och köpte lite smått och gott till en enkel lunch. Andra hälften av det jag köpte är kvar i kylen på jobbet, så morgondagens lunch är också fixad.

image

Sedan hade jag tvättstuga. Reskläder och annan tvätt är ren, resväskan är i stort sett uppackad och jag har även suttit på balkongen och läst och ätit. Penny gillar vissa växter ganska mycket – det är ett nytt inslag i vårt lilla liv. Hon blir ganska fixerad vid de växter hon tycker om – som luktärtorna och gräslöken. Min gräslök hade blivit lite trött i solen – den har stått på en blombräda ute för att komma undan kattänderna. Men i kväll hittade hon den….

image

Leave a Reply

