Puls och avkoppling

Det är ju lite extra puls i en storstad, härligt här tycker jag, och sedan vill jag ha lugnet när jag är på andra ställen. Märkligt nog hade jag lägre medelpuls i snitt än vanligt när jag var i New York och när jag har varit här. Det kan ju vara själva semestern, eller att man är extra glad. Jag får se i sommar när jag är ledig men en hel del hemma. Tydligen blir jag lugn när jag äter också – på lunchen både hemma och någon annanstans är min puls nästan som lägst under dygnet, haha.

Mer puls i Monaco – överallt hade de Formel1 på  igår. Barer, vardagsrum, butiker, bilradio, kaféer, i mobiler. Det gick liksom inte att undgå det. Monaco ligger ju nära Menton där jag brukat vara en del de senaste åren. Det var märkligt att vara i den här änden av Frankrike och hela tiden se bilder på de välbekanta vyerna i kära södern.

 

Stros och mys.

Mer blommor, haha. Men det var ju Mors dag – oj vad många som gick med en bukett i handen här.

 

 

Leave a Reply

