Lite att lära sig

Wifi på hotellet varierar vekligen, men nu har jag hittat ett perfekt ställe i en lounge, och jag sitter jätteskönt där också när jag vill skriva och inte gå iväg men ändå sitta i en skön miljö. Man ser ut på gatan och det är kul som alltid tycker jag när jag är någonstans.

Jag har lite att lära mig om WordPress som är plattformen för bloggen. Jag försökte mig på att förpublicera eller vad jag ska säga, ställa in tid för publicering, just med tanke på att jag inte är säker på när jag har nät. Någon jag tänker mycket mer på nu under Blogg100-utmaningen än annars.

Jag skulle gå till en marknad jag hört om, men det visade sig vara en stor väldigt rörig loppis – mycket försäljning från filtar på marken av allehanda ägda och säkert också stulna ting. Polisen var aktiv och rotade runt och vissa fick packa sig iväg. OM man fortsatte åt det hållet så kom man till Montmartre norrifrån. Det var väldigt härligt bara att gå runt och titta på folk, butiker, kaféer, ja allt. Härlig lördasstämning med bröllop, familjer som var ute, glada turister, galna bilister, god lukt från restauranger och hål i väggen som grillade kyckling och annat. Jag bara njuter, tänk att jag trivs så bra i Frankrike. Jag blir helt lugn och nöjd så snart fötterna klivar av planet på fransk mark.

image

image

Idag kramar jag mig själv, alla andra mammor och alla som saknar sina mammor och mammor som saknar sina barn. Kram ❤

Leave a Reply

