Det upprepar sig

Det blir ganska tydligt när jag ser mina bilder och ord så här – saker upprepar sig. Det är väl för att man gör mycket av det man tycker om, så det är nog bra.

När vi skulle bestämma dag för power walk så kunde både jag min vän fredag och söndag. Då bestämde vi fredag eftersom vi då hade även söndagen, ifall vi ville gå en gång till i helgen. Det ville vi och i morse gick vi strandpromenaden här nära mig.

En kastanj på vägen.

image

Det var en underbar morgon och jag kunde gå i T-shirt. Svanarna gjorde sin morgontoalett.

 

Träden på min gård blommar också.

image

En riktig fixardag hemma hos mig. Klädkammaren kom äntligen i ordning, jag tvättade och bäddade rent och gjorde äntligen i ordning på min balkong. Jag fick ett Fetblad (heter de så?) av en vän, och en Agave. I stugan när jag växte upp hade vi en liknande eller likadan, och av någon anledningen kallade vi den för pappas blomma.

image

Någon hittar nya soliga platser.

image

image

Penny och krokodilen Micke.

image

Jag tog en sväng till Kallbadhuset idag också, och hade utedelen för mig själv. Alltså att ligga här och läsa, hur bra kan man ha det!

image

Med lite utsikt. Ett söndagsnöje i min smak.

image

Och med mina stulna syréner vid sängen sover jag nog gott.

image

Leave a Reply

