Ren tvätt och ren människa

Jag har varit i kallbadhuset precis. Medan jag höll på här hemma innan dess hade jag balsam i håret i en knut. Jag duschade och tvättade håret, och satte i nytt balsam innan jag gick in i bastun. Efter några bastubad och havsdopp och urtvätting är håret riktigt mjukt. Mitt är annars känsligt för att bli torrt.

Har man inte jobb så….i natt hade mitt kylskåp stått på glänt. Fuktigt och isigt i morse, så det var bara att stänga av kylen, plocka ut allt och torka. Nå ja, nu har jag ett riktigt rent kylskåp och koll på allt.

Och det har luktat lite avlopp. Jag har försökt lokalisera lukten och trodde det var ett i köket som rinner lite trögare än det andra. Jag skulle precis börja skruva isär vattenlåset när jag kände att det inte alls luktade just där. Då hittade jag asken med kattsand som jag planterade för ett tag sedan. Den hade börjat lukta, och åkt in under byrån i köket. Gud vad skönt att det bara var den – nu är den på balkongen. Jag trodde jag skulle plantera klart på balkongen idag men hittade på en massa annat att greja med hemma, så det får bli i morgon. Jag fick en extra tvättstugetid och tog en matta och ett överkast.

Jag har inte varit så sugen på frukt över vintern, mest grönt. Men nu minsann kan jag inte låta bli att köpa hem hela tiden. Tutti frutti.

image

När jag tittade på mina bilder i telefonen hittade jag den här från igår. Vi gillar inte måsarna runt vår innergård precis, men den här är kul när hen gör sin långa badritual. Men när jag skulle ta bild på den flög den precis.

image

Och plate spottingen går framåt, mina sista tio nummer har gått väldigt snabbt för att vara plate spotting.

image

 

 

Leave a Reply

