Trött eller avslappnad

Ibland när man tycker man är trött tror jag man bara är avslappnad. kanske äntligen avslappnad. Men man är så van att allt rusar på, så när känslan av lugn infinner sig så är den så ovan så man tror man är trött. Jag brukar inte använda ordet man, och det är inte menat att vara istället för ordet jag. Jag menar – man. Generellt.

Jag hade ju en så kul helg och sedan sköna dagar hos mamma. Visserligen blev det sent på festen, och igår kom jag med sena planet, men jag sov också mer än åtta stimmar mellan söndag och måndag. Nu känner jag mig trött, men jag ror att jag egentligen mest är nöjd och avslappnad. Men, absolut har jag sovit för få timmar per natt någon vecka, jag har haft mycket i huvudet. Det blir en tidig kväll.

Det är alltid avkopplande att svänga av E22an vid Mörrum/Elleholm och stanna vid Ljungsleds Plantskola. Gå bland alla planteringsbäddar och titta på växter. Jag skulle ha lecakulor, Lavendel och vit Lobelia. Sagt och gjort, det inhandlades.

Rapsfältet vid Rävabygget doftade ljuvligt.

image

 

Leave a Reply

