Nu grönskar det

Jag bor på tredje våningen och nedanför mitt hus sluttar det också nedåt. Där växer ett jätteträd, jag vet faktiskt inte vad det är för sort. Jag ska kolla. Kanske en Lind eller något. Det har sin stora krona utanför mitt fönster och nu börjar det grönska framför mitt skrivbord. I trädkronan finns en egen värld med fåglar och ekorrar som har sina olika grenar. Det är ett norrfönster och tänk att  vårlöven reflekterar ljuset så här fint. Och trädet står mellan mig och ett annat hus. Nu blir det ännu mindre insyn här.

image

Idag fick jag en present av en söt vän och kollega, fina Mia. En mugg med en plats för snacks i locket. Den kommer att användas flitigt till mina planerade bilfrukostar med gröna smoothies och så grönsaker eller nötter. Gud var rart, jag blev helt rörd!

image

Fredag betyder grillning på mitt jobb, om man vill. Det var härligt att sitta ute. Vi har en fontän, och först badade en koltrast och satt helt nära och sjöng sin underbara sång för oss. Efter den kom en mås och drack, den lät inte lika tjusigt.

Det blev Halloumisallad för mig idag.

image

Leave a Reply

