De små grå fick lite luft

Jag och kära vännen hörs varje vecka och bestämmer vilken dag vi ska ta en PW eller simma. Nu var det ett tag sedan vi simmade, men det ska vi också göra snart igen. Vi gick vår 7-km+runda, den är perfekt och tar runt 75 minuter beroende på hur pigga vi är i kroppen. Alldeles ljuvligt i bokskogen och vid sjöar och en å. Vi pratar och pratar och har följt varandras liv på det här sättet i många år. Alltid en av veckans bästa timmar. I år firar vi 25 år som vänner och har också semester samtidigt, det brukar vi inte ha. Då ska vi göra någon kul sak ihop, en trevlig liten tur någonstans och fira oss.

image

Vi lade promenaden så att jag kunde åka direkt till min frisör – det var dags att färga de små grå. Jag färgar ljusare och ljusare för att slippa så stora kontraster, och blir allt blondare. Nu börjar folk kommentera det. Jag gillar det – det är kul att se lite annorlunda ut när man nästan alltid har haft ungefär samma frisyr och färg. Min frisör är perfekt – hon jobbar väldigt långa dagar men inte alla i veckan. Jag tar kvällstider, eller ibland kl 7 på lördag morgon. Idag var det dags kl 20.00, och jag körde hem vid 22. Jag hade med mig en fruktsallad på mango och äpple. Sedan bjöd hon på te och kaka, och där äter jag kakor. Det gör jag nästan aldrig annars men det passar så bra. Jag brukar skoja om att jag fikar var femte vecka. Sminket hade jag visst svettat bort, haha.

Hon hade dörren öppen första timmen innan det blev för kallt. Vi hörde göken hela tiden, så väldigt härligt.

 

image

 

 

Leave a Reply

