Lite försommar

I går efter jobbet åkte jag till en vän som bor på landet. Jag fick ett fint välkomnande, vi hade några saker att fira.

image

Vi satt i solen och pratade och sedan lagade vi mat och grillade. Mumsigt mumsigt.

 

Kvällen var vacker och somrig och jag fick höra näktergalen. Ok, hörde en del vildsvin också. Vi lät lite så de inte skulle komma och förstöra gräsmattan igen.

image

Idag köpte vi mycket jord och sedan jämnade vi ut en gräsmatta. Vårigt och blommigt och soligt. Shorts & bokiniöverdel, jippie! Och en massa prat och skratt så klart.

image

Vi åt lunch på något som jag tror heter Korvcaféet. Det ligger mitt ute på landet och de säljer fina saker och har en meny med olika vilt och desserter.

image

Innan jag körde hem mutade vi en häst att komma nära, med morötter.

image

Väl hemma tidig kväll så kunde jag ligga på min nya solsäng och läsa, inne i vardagsrummet. Så dags var solen för låg för att komma åt mig på balkongen.

image

Leave a Reply

