Det går framåt

Mitt i allt såg jag nr 174 idag, helt otroligt. På Ronnebygatan i Karlshamn. Så nu får jag hålla ögonen öppna efter 175.

Mitt ena halvljus lade av – otroligt dålig planering av tekniken att göra det nu- jag ska köra en del i helgen och har service bokad på bilen på måndag. Kunde det inte väntat tre dagar? Men men, mina kära killar på Autoverktaden fixade det såklart. Jag fick vänta lite och tog en kaffe på McDonalds som ligger bredvid. En osedvanligt stilig kille som jobbade där pratade med mig en massa – morgonbonus. Och jag kan ju kika som jag vill jag ; )

Sedan vårt viktiga prov – cellprovet. Missa det aldrig. Min gynekolog sa också en del bra saker men det är väl inget jag ska upprepa här. Men han tyckte jag verkade vara en hälsosam sort. Det syns t ex om man äter mycket socker. Och just den lilla lasten har jag inte.

Så dagen inleddes med glädjen att hamna i vägen för två bra …guys. Plus flera dito på Autoverkstaden. Lucky me.

Lite speciella saker som hände på jobbet idag, och det var en lycka att jag hade en massage bokad på JILA4Goodlife efter jobbet, hos min vän och före detta kollega. Även om vi pratade hela tiden så gick min puls ner till lägre takt än när jag sover. Det är hos henne och efter yogan jag får den låga pulsen. Namaste. Hon har det så fint och lugnande.

imageOch så fick jag säsongens första ganska ljumma kväll på balkongen, om än med en filt om axlarna för det gillar jag. Penny är fortfarande lite avvaktande mot balkongen, jag vet inte om det är höjden. Men hon gick en meters upptäcktsfärd på fönsterblecket – från köksfönstret ser man ut på balkongen. Sedan hoppade hon rakt in i mitt vindspel som hängde på en stol och blev livrädd för plinget. Efter det låg hon inomhus….

Leave a Reply

