En bra dag

En bra dag på flera sätt. Bland annat såg jag nästa nummer i min plate spotting. VI har hållit på i många år jag och mina barn. Min dotter har väl inte kunnat köra på riktigt när hon varit mycket utomlands. Sonen och jag gör det på kul. Idag såg jag 173, och de senaste åtta numren har gått osedvanligt snabbt. På Maxiparkeringen i Bromölla. Nu får jag börja kika efter 174.

imageJag och sonen bestämde lite trevligheter till på torsdag, det ser jag fram emot. Det finns inget som slår att få umgås med barnen när man träffar dem ganska sällan. Och jag fick till logistiken kring kommande andra trevligheter, fick bra besked och hade kul kontakt med olika vänner under kvällen. Små saker som att kunna sitta ute i solen när man fika på jobbet, ha bra jobb med kollegor nere i Europa som jag aldrig träffat, planerat en eventuell resa, skrivit en viktig sak, – ja sån’t.

Det finns en restaurang i Bromölla som kallas för Korsholmen, badplatsen heter kanske så. Den har nya ägare sedan en vecka och vi åkte ditt ett gäng för att prova. Dagens var Flygande Jakob, och det var ju inte igår. Alla har nog sin idé om hur det ska smaka, men det var helt OK. Deras salladsbuffé var toppen. Efteråt kikade vi på Ivösjön.

 

imageimageimage

Leave a Reply

