Ta vara på

Mina rosor råkade stå i solen och nickade till. Nu bor de i en skål med vatten.

image

Jag har en alldeles ljuvlig kollega och vän som ville ge mig en cykel som sett sina bästa dagar. Jag blev jätteglad och idag kom hon med den. Finaste finaste Mia ❤ ❤ ❤

image

En vän frågade hur jag har det hemma nu, så jag tog några bilder. OBS – inte alls planerat och mitt i vardagsstöket.

imageimageimageimageimage

Idag gick jag på mitt första träningspass på ett tag förutom Zumban – har köpt 20-kort på PulsSölvesborg där en annan kollega och vän är ganska engagerad. Puls/Styrka. O M G!!! Men – jag kan gå och smoothien som jag hade gjort i förväg satt ganska bra när jag körde hem och sonen dessutom passade på att ringa – jättekul!

Sedan blev det bananpannkakor och flera fina telefonsamtal. Nygammal sak i mitt liv – att prata i telefon inklusive facetime –  och hur kul som helst.

Och jag kunde naturligtvis inte låta bli att laga en soppa också. Koka upp vatten, välj en buljong. I med svarta bönor och tacosås efter smak. Koka en kvart. Mixa. Klart.

Kvällsmat, lunch med annat till, eller som en förstärkt juice. Funkar varm och kall.

Gott till är iskalla avokadobitar och dito gurktärningar plus en klick crème fraiche.

image

Leave a Reply

