Äntligen vår

Så kom det äntligen en dag när det inte var iskallt. Naturen har väl väntat – det var nästan så att jag kunde se att det blev grönare bara under min morgon-PW.

Allstå, Magnolior…

image

image

Tur att Strandpromenaden finns här nära mig!

Det var så fint så fint och miljoner fåglar lät det som. Några av dem ville ha mat men jag hade tyvärr inget med mig.

Jag gick förbi mina vänner på deras båt, de rustade för att ge sig av och segla i fem år senare på dagen.

På fiskrestaurangen i Vägga förberedde de dagen. Det har varit så fint idag och första maj, så de lär ha haft fullt upp.

image

Jag pratade nog två timmar i telefon med en kär vän, veckans skratt, underbart. Under tiden hann jag till Kallbadhuset och satt ute i solen och näckade och häckade medan vi pratade, haha. På Broadway när vi såg Chicago köpte Lovisa dryck till oss – Pepsi till sig tror jag, och vitt vin till mig. Det kom i den här muggen som nu är min älsklingsmugg när jag vill ha med mig vatten.

image

Jag var hemma och vände och sedan var det faktiskt dags att vinka av de seglande vännerna. Fullt med gamla vänner och hennes barn på kajen, väldigt kul och fint att vara med. Många kramar blev det med många.

Leave a Reply

