En grad och hagel

Det tog emot lite, men jag sov gott och vaknade tidigt och vill ju röra på mig, så jag tog mig ut på en PW idag också. Det skulle regna och hagla senare. Det var naturligtvis vackert och lugnt längs hela strandpromenaden.

imageimage

Jag hade tvättstuga och sedan kunde jag såklart inte låta bli att börja fixa i min klädkammare. Eller jag kan ju kalla den walk in closet. Det ska bli lite bling och mer praktisk, men det blir nog i höst.

Jag tog hand om rester till matlådor plus gjorde en röding i ugnen. Den låg i buljong och vitt vin i ugnen, och sedan gjorde jag sås på det reducerade spadet ihop med grädde och äggulor. Herregud vad god såsen blev! Fisken också. Det här ska jag göra många gånger och bjuda på.

 

Jag använde trotjänarboken.

image

Det finns en hög med papper jag borde kika igenom. Kanske gör jag det,eller så blir det lugn söndag nu. Pappren kan fixas i veckan också.

Leave a Reply

