Fredag

När jag sålde huset och köpte förra lägenheten bestämde jag att jag alltid ska köpa hem blommor när jag känner för det. Idag blev det Fresia och Hortensia till helgen.

 

Vi grillar på fredagarna på lunchen, och jag hittade två överblivna chorizos, så de fick hänga med. Jag tänker mig halloumi och sallad framöver, nu är inköpt korv slut. Det är inte riktigt min grej med korv…

 

Idag ringde en kär gammal chef och bjöd in mig till sin fantastiskt spännande arbetsplats. jag blev så glad, det var helt oväntat. Och kunna sola på lunchen. piffa lite på balkongen. prata med dottern, få kul sms från sonen, skratta med kollegor – fina saker och härligt med fredag. Nu lagar jag middag åt mig och en vän, också trevligt.

image

Leave a Reply

