En trevlig vardag

Jag var ju så nöjd att jag inte fick någon jetlag men i morse stängde jag av alarmet och somnade om – eventuellt första gången i mitt morgonpigga liv. Inte länge, men ändå. Jag kände mig lite snurrig och lättsam hela förmiddagen, så något hände i mig. Men det gick bra.

Efter jobbet vände jag hemma och bytte skor ungefär, och gick till stan. Middag med vänner det var trevligt. En av dem ska ut på en väldigt lång resa så det var lite av en avskedsmiddag men ändå tänkte jag aldrig avsked. Det var på Gourmet Thai och jag tog räkor panang hette det nog, med citrongräs och kokosmjölk. Jättejättegott.

 

På vägen till centrum var det vårigt och fint, och tydligen har man röda cyklar hos mig.

 

Jag har märkt att jag inte har bra koppar när jag har kaffegäster, så jag köpte några. Jag har stora vita tekoppar i samma design, också från Bruka. Oj ingen vidare bild på kopparna, haha.

Lite lyxigt med en kort arbetsvecka för mig, redan bara två dagar till helg. På våren är det svårt att inte längta till helgerna. Det var mycket för mig på jobbet och det är väl naturligt när man varit ledig. Jag är så väldigt glad och nöjd efter min New York-semester, det känns underbart, och jag kommer alltid att ha med mig den nära hjärtat.

Leave a Reply

