Greenwich Village

Det har varit soligt men svalt. Nu kom det sommarvärme. Jag har ju hört hur det växlar och det slog verkligen bara om. Jag mötte Lovisa efter skolan. Det handlar naturligtvis väldigt mycket om valen här nu. Överallt och alla pratar om det.

Vi lämpade av saker hemma hos henne, idag flyttade jag också dit. Hennes värdpar är i sitt fritidshus på helgerna så jag fick plats därhemma. Vi åkte till Greenwich Village och gick på de förhållandevis gulliga gatorna. Livligt med härliga människor. Att titta på alla människor är nog det allra mest intressanta här tycker jag, underbart!

Kul att fota mamma, haha.  Glasbyggnaden långt borta i bakgrunden är den som rests vid Grand Zero.

image

Vi åt på en mexikansk restaurang och hade det fredagsmysigt och trevligt innan vi gick hem bland annat genom den trädgård som byggts högt uppe på gammal räls.

image

Leave a Reply

