Lätt att hitta

Jag har ju läst om det här rutnätet av gator sedan man läste EdMac Baindeckarna – jag vet inte hur många sån’a vi hade och läser när jag växte upp. Och sedan genom böcker, TV-serier och mer. Och det är ju väldigt smidigt – så lätt att hålla ordning på var man är och att stämma träff.

Första kvällen kom Lovisa förbi mitt hotell efter en kväll i skolan,och sedan sov mamma sin jetlag-sömn. Igår stämde vi träff och jag åt min första frukost på en Diner – jättehungrig var jag. Gott och mättande med några stekta ägg, toast, potatis, grapejuice och kaffe. Sedan lämnade jag min dotter vid skolan, haha. jag fick en liten yttre rundvandring på Columbia University – maffigt område!

Till lunch mötte vi de som Lovisa hyr rum av och jag bjöd på lunch på en senegalesisk restaurang – goda kryddiga smaker och en underbar ingefärsjuice. Det blev dessvärre inga bilder.

Det regnade lite och vi tog en fot- och handvård, gud vad skönt. Sedan var det kul att åka tunnelbana, se hur Lovisa bor och börja se sig om lite mer.

Ljuden är ju också precis som film, med sirener för det mesta.

image

Det var molnigt igår så jag tog inte så mycket bilder, men nu ska solen skina alla dagar : ). Men blommor kan jag sällan låta bli att fota, jag får dock hålla mig från att köpa.

image

Leave a Reply

