På väg

Jag älskar att vara på väg. Jag skulle helst vara på väg hela tiden. Ja, man kan tänka att man kan lära sig nytt och utvecklas och vara på väg på såna sätt. Det är också toppen. Men för mig är att vara på väg att vara på väg någonstans rent fysiskt. En förflyttning.

Nu är jag det.

Tåg till Kastrup, hotell i natt och så flyg till min dotter Lovisa i New York i morgon på morgonen. Öresundståg bjöd på kaffe, mina (eko hehe) laxtunnbröd var perfekt matsäck och jag var glad hela vägen genom Skåne.

Väl på Hilton – jag hittade superpris – möttes jag av en underbar tjej i incheckningen och sedan en underbar solnedgång (medan jag åt resten av laxrullarna och drack en mini-Prosecco). Jag blev uppgraderad och har badat och haft en fin kväll. Pratat med vänner inkluderat en helt ny en. Livet är kul.

Och det som betalar min lön nu gör sig påmint – bra att vi har våra saker på Hilton här.

image

Leave a Reply

